Hits: 18
1
Széles tantárgyi szerkezetet felölelő, igényes szakmai szempontok alapján összeállított óratervgyűjtemény kerül a kötetet forgató olvasó kezébe. A 36 terv 14 tárgy területét érinti, és behálózza a közoktatás valamennyi szakaszát.
Az óratervek körültekintő munkáról árulkodnak. Minden terv alkalmas arra, hogy kisebb-nagyobb módosítással bárki alkalmazza saját munkája során, s ez különösen nagy segítség lehet azok számára, akik most készülnek pedagóguspályára, illetve azoknak, akik most értelmezik át tanári szerepeiket, most keresnek választ a munkájuk során felmerülő kérdésekre.
A kötet reflexiókat tartalmazó része újdonság lehet a pedagógiai szakirodalom hazai világában, mivel itt olyan írásokat találunk, amelyek egy-egy pedagógus vagy pedagógusnak készülő fiatal személyes érzéseit, gondolatait tartalmazzák. Így nemcsak a befejezett munka végső eredményeit látja az olvasó, hanem azokat a gyakran keserves folyamatokat is, amelyeket a munka során éltek át, gyűjtöttek a szerzők.
Úgy vélem, hogy A kritikai gondolkodás fejlesztése II. kötet új színfolttal gazdagítja a tanári munkában jól hasznosítható segédletek számát. Önálló gondolkodásra inspirál, vitára ösztönöz, bátorít. Alkalmas arra, hogy az egyes tanár gondolkodását frissítse, de az is várható tőle, hogy akár egész nevelőtestületek felfogására hasson. Mindenképpen elősegítheti a tanári gondolkodás pozitív változását, ami nélkül – amint azt a szervezők megjegyzik – nem képzelhető el a pedagógusmesterség szakmai megújulása.
Keresztes József